کد مطلب:234438 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:141

پس از هم بستری
ثم اغتسل و اشرب من ساعتك شیئا من المومیائی بشراب العسل الی...

پس آنگاه غسل كن و همان ساعت قدری مومیائی با شربت عسل یا عسل كف گرفته بیاشام خوردن این شربت كثری تو را از ناحیه ی جماع جبران می كند.

در این كه خروج و دفع منی در بدن چگونه تأثیری دارد هنوز تحقیقات كاملی انجام نگرفته است و تا امروز مسئله به صورت معمائی باقی مانده است و معلوم نشده مایعی كه به نام منی از بدن خارج می شود از مایعات ضروری و مواد لازم بدن است كه دفع و خروج آن یك نوع كسری در بدن ایجاد می كند یا مواد زائدی است كه خارج نشدن آن ایجاد اختلالاتی می نماید، آنچه مسلم و محسوس است ضعفی است كه به دنبال آن مشاهده می گردد.

بو علی سینا معتقد است كه وجود این مایع از ضرورات بدن و شرط سلامت و حیات اوست چنانكه از او نقل شده كه می گفت: منی تو عمر تست عمر خویش را نگهدار.

بعضی معتقدند كه ضعف نتیجه ی فعالیت فوق العاده ی اعصاب و فرسودگی آنها است نه مربوط به خود منی ولی بعید نیست كه هر دو دخالت در حفظ بدن و ایجاد ضعف داشته باشند.

شاید بعضی از عبارت متن هم چه استفاده كنند كه امام علیه السلام ضعف را ناشی از خروج منی می داند و بودن این مایع را برای حفظ



[ صفحه 301]



قوت و سلامت بدن لازم می شمرد ولی آنچه از آن فهمیده می شود ضروری بودن این مایع است در بدن و لو اینكه صرفا به خاطر سرمایه نسل باشد و هیچ گونه دخالتی در تقویت بدن نداشته باشد.



[ صفحه 302]